The Lost Room’un Dünyası | Eğlence

 

Sci-Fi kanalının 3 bölümlük 2006 yapımı mini dizisi The Lost Room. (Bazı yerlerde bölümler iki parçaya ayrılmış şekilde toplamda 6 bölümle karşılaşmanız mümkün.) Baş rollerde tanıdık bir çok yüzle birlikte Peter Krause ve Julianna Marguiles var. Ancak uyarayım bu bir tanıtım yazısı değil. Yalnız bir ayrıntı vereyim; The Lost Room’un çizgi romanının yayınlanacağı Red 5 şirketi tarafından 2010’da duyuruldu. 2012’de ise çalışmaların yavaşladığı ancak çizgi romanın biteceğini söyleseler de şimdilik ses yok. Bu yazı ise sadece diziyi izlemiş olanlar için. Dizinin yarattığı, gerçekle gerçek üstünün birleştiği o dünyanın bir derlemesi.

-Spoiler Uyarısı-

images (1)

Nesnelerin Tarihi ve Özellikleri

4 Mayıs 1961’de New Mexico, Gallup’taki Sunshine Motel’in 10 numaralı odasında meydana gelen olayla ilk nesneler ortaya çıkıyor. Nasıl ortaya çıktıkları konusunda ise çeşitli teoriler var.

“Bazıları Tanrı’nın öldüğüne ve bütün bu nesnelerin onun cesedine ait parçalar olduğuna inanıyor. Bazları bunun saçmalık olduğundan bahsediyor, evrenin bazı parçalarının bozulduğuna ve fiziki kuralların alt üst olduğuna inanıyorlar. Diğerleri ise Tanrı’nın yaşadığına ve bunun bir test olduğuna inanıyor.”

Nasıl ortaya çıktığı bilinmese de hepsinin bilinen veya bilinmeyen belirli bir gücü var, ne işe yaradığı bilinmeyen veya işe yaramadığı düşünülen nesneler ise bir araya geldiğinde yeni tuhaf olaylara sebep oluyorlar. Bu yüzden ortaya çıktıklarından beri insanlar onları ele geçirmek için savaş veriyor. Bu amaçla “kabal” denilen gruplar oluşuyor. Bilinen ilk kabal Koleksiyoncular. Daha kimse bir şey bilmezken nesneleri ele geçirmeye çalışıyorlar.

Yaklaşık 100 adet nesne var. Nesnelere zarar verilemiyor. Zarar vermek ancak olayların gerçekleştiği motel odasında mümkün. Ancak nesnelerin korunumu kanununa göre bir nesneye zarar gelse bile yenisi yaratılıyor. Nesneleri birbirine bağlayan ve kontrol edebilen bir esas nesne olduğuna inanılıyor. (Böyle bir nesnenin olmadığını sonradan öğreniyoruz.)

Onları kullanmanın ise her zaman bir bedeli var. Nesneler birbirlerini mıknatıs gibi çekiyor. Bu da bir nesnenin sahibini tehlikeye atıyor.

The Collectors Wallpaper new

Kaballar

-Koleksiyoncular: Nesnelerin ilk iz sürücüleri. Motelin yöneticisi Arlene Conroy liderleri. Beş yıl içerisinde, yani 1966’ya kadar nesnelerin neredeyse tamamını ele geçiriyorlar. Tırnak makası, saat ve sigara gibi nesneleri bir araya getirip gerçekliğe yeni bir kapı açan Conroy deneyini 9 numaralı motel odasında gerçekleştiriyorlar. Sonrasında ise birbirleriyle çatışmaya girip çoğu öldürülüyor, bazıları aklını oynatıyor. Kalanlar ise nesneleri bir kasaya saklamak için çabalıyorlar.

-Lejyon: Amaçları nesnelerden kurtulmak. Nesneleri takip edip sahiplerine ulaşıyorlar ve kendilerine katılmalarını istiyorlar. Bunu yaparken asla öldürmemeye gayret ediyorlar.

-Düzen Birliği: Nesnelerin tanrının bir parçası olduğuna inanıyor. Kendilerini yeni bir din olarak görüyorlar. Amaçları nesneleri bir araya getirerek tanrıyla iletişime geçmek.

images

Nesnelerin Güçleri

Anahtar: 10 numaralı motel odasının anahtarı. Anahtar deliği olan kapıların hepsini açabiliyor. Odadan çıkarken kafanızda bir kapı canlandırmanız lazım, eğer yapmazsanız rastgele bir kapı seçiyor. Eğer belirli bir kapı istiyorsanız oraya gitmiş olmalısınız. Kafanızda kapının bir imgesini oluşturmalısınız. Odadan çıkıp kapıyı kapatır ve tekrar anahtarı kullanırsanız oda resetlenir, içinde nesne olmayan ne varsa odanın başka bir versiyonuyla ortadan kaybolur.
Otobüs bileti: Birine dokundurulduğunda o kişiyi New Mexico, Gallup’un hemen dışındaki 66. yol’a gönderiyor. Gönderilen kişi havadan sert olmayacak bir biçimde düşüyor.
Tükenmez Kalem: Dokundurulduğu şeyi mikrodalga ısıyla pişiriyor.
Tarak: Zamanı durduruyor. En fazla on saniye etraftaki her şey donuyor, bu yüzden müdahale edemiyorsunuz.
Kurşun kalem: Madeni para yaratıyor. Kalem hafifçe masaya vurulduğunda para düşüyor.
Şemsiye: İnsanların sizi tanımasını sağlar. özellikle utangaçsanız işe yarar.
Kıyafetler: Nesnelere zarar gelmediğinden kurşungeçirmez özelliği var.
Kol saati: Ortasına yumurta konulduğunda onu haşlıyor. Saatle bir araya getirildiğinde telepati yeteneği kazandırıyor.
Bozuk para: Yutulduğunda hafızayı 2 veya 3 gün süresince canlandırıyor. Bu yolla yaşayan veya ölü insanları geri getirebilseniz de kendi iradeleriyle değil sizin onlardan beklediğiniz şekillerde davranıyorlar. Etkisi kullanan kişi tarafından istenildiği zaman durdurulabiliyor.
Gözlük: Isıyı engelliyor. Dolayısıyla yangından, kurşunlardan korunabiliyorsunuz.
Makas: Kişileri veya eşyaları döndürebiliyor, 3 boyutta istenilen şekilde hareket ettirebiliyor. Büyük nesneleri hareket ettirmek daha fazla çaba gerektiriyor.
Cam göz: Bedeni iyileştirme veya tamamen ortadan kaldırma özelliği var.
Tırnak törpüsü: Üzerinden ışık yansıdığında karşıdaki kişiye derin ama kısa bir uyku çektiriyor.
Radyo: Doğru istasyon bulunduğunda boyunuzu 7.5 santim daha uzun gösteriyor.
Müşteri: Motel odasının müşterisi. Bilinçli ve yaşayan bir varlık olmasıyla diğer tüm nesnelerden ayrılıyor. 1961’de olay olduğunda tüm geçmişi siliniyor. Nesneleri kontrol edebildiğinden kendini onlardan uzak tutuyor. Joe Miller müşteriyi odada öldürmesiyle bu nesnenin yerini alıyor.
İskambil kartları: Birine gösterildiğinde kişinin zihninde Sunshine Motel’inden görüntüler canlanıyor. Birini kısa bir süre etkisiz hale getirmek amacıyla kullanılabiliyor.
Fotoğraf: Olay yerinde kullanıldığında 1961’de olay olmadan tam önceki 10 numaralı odanın halini gösteriyor.

Damla Sertbarut

Önceki Yazı

Utopia 1. Sezon | Analiz

Sonraki Yazı

Black Mirror S02E03 | Yakın Takip