Sharp Objects | 6. Bölüm İncelemesi

Hızla gelip geçen altı bölümden sonra göz bebeğimiz Sharp Objects için son artık yaklaşıyor. İzleyeceğimiz sadece iki bölüm kaldı ve yanıtlanmamış sürüyle soru, aklımızda sayısız düşünce ve teori var. Bu kadar çok soru işareti ve bu kadar az bölüm kalmış olmasına rağmen 6. bölüm sorulara cevap vermekten uzak, aksiyonu az bir bölümdü. Tabii bu sıkıcı bir bölüm olduğu anlamına gelmesin, her bölümde olduğu gibi yine izleyicisini ekrana kitledi Sharp Objects, “Cherry” ile.

Alışık olmadığımız bir şekilde, önceki bölüm sonunda kaldığı yerden devam etti dizi. Camille ve Richard’ın beraber geçirdiği ilk gecenin sabahını izledik ve bu kısacık sahneyle ilgili söyleyecek çok şey var. Ama öncesinde dizinin ilerleyen dakikalarına, Camille’in -hepsi anne olmuş- eski arkadaşlarıyla buluşmasına gidelim. Önceki bölümden sonra burada ona tecavüz edenlerden biriyle daha konuşması kendisi için hiç sorun olmasa da ben izlerken inanılmaz gerildim. Soğukkanlılıkla yüzleşmesi beni çok şaşırttı. Önceki sahnede ise söylenen üç cümlenin ağırlığı, yaşamış olduğumuz cinsiyetçi toplumu o kadar güzel eleştirmiş ki diziyi takdir etmemek elde değil.

“Camille’in çocuğu olmadığından bu acıyı bizim gibi hissedemez.”

“Acımasız konuşmak istemem ama çocuğun yoksa kalbinin bir kısmı asla çalışamaz bence.”

“Bebeğimi karnımda hissedene dek gerçek bir kadın olmamıştım.”

Tabii ki bu cümlelere bir de tanrının ve bilimin kadınları çocuk sahibi olmak için zorlamasıyla ilgili zırvalamalar da eklenince bu düşüncelere günümüzde bolca tanıdık olduğumuzu farketmek hiç zor değil. Bu cümleler ve buna benzer düşüncelerin hepsi kadınlığı bir kalıba oturtmaya çalışıyor. Evlenmek, çocuk sahibi olmak, büyük bir evde oturmak, çiçekli elbiseler giymek… Ya da en basitinden Ashley gibi erkek arkadaşını etkilemek için vücudunu kullanmak gibi. Camille ise bunların hepsini yıkıyor. Sahip olduğu şeyi kabulleniyor. Yalanla geçiştirmiyor ya da konuyu değiştirmiyor. Bundan utanç duymuyor. Richard’la olan ilişkisinde de aynı durum geçerli. Normalde dizilerde veya filmlerde izlediğimiz gibi kıyafetlerini çıkarıp “vücudunu sunan” bu kez bir kadın değil, Camille değil. Ve yine izlemeye alıştığımızın aksine sabah çıkıp giden erkek yerine kadın oluyor.

Önceki bölüm incelemelerinde bahsettiğim Munchausen by proxy sendromuyla ilgili bu bölümde bir ayrıntı yakaladım. Adora’nın Marian için otopsi yapılmasını istememesi soru işaretlerine sebep oldu elbette. Bu sendrom daha çok ebeveynlerin çocuklarını çeşitli maddelerle hasta etmeye çalışmasına dayanıyor ve hasta oldukça daha da üstlerine düşmelerini sağlıyor. Adora da Marian için bunu yapmış olabilir. Hatta bölümün başlarında Camille mutfaktayken Adora’nın “Geldiğinden beri ilk kez bir şeyler yediğini görüyorum.” demesi bununla ilgili sanırım. Camille, Adora’nın Marian’ı hasta etme ve ölümüne sebep olma şeklinin farkında belki de ve evde olduğu süre boyunca yemeklerden şüpheleniyor. Ama tabii Calhoun Günü için davetlilere hazırlanan yemeklerden sıkıntı gelmeyeceğini bildiği için o an yiyebiliyor. Ayrıca bu sahnede Adora çıktıktan sonra Camille’in Gayla’ya sarılması çok güzeldi. Önceki bölümlerde Amma’nın Adora’ya sarıldığı sahnenin bire bir aynısıydı. Bu  sarılma bana Gayla’nın Camille’e Adora’dan daha çok annelik yaptığını düşündürdü.

Her hafta uzun uzun bahsettiğim Amma’yı yine boş geçmeyeceğim tabii ki. Gitgide daha sinir bozucu bir hal alıyor ve Camille’in başına daha da dert oluyor. Bu bölümde John Keene ile flörtleşmeye giden davranışları garipti ama sonrasında John Keene’in söyledikleri daha da garip hatta korkutucuydu. “Gözümün her zaman üzerinde olduğunu bil.” Bu şekilde John Keene’in katil olduğunu düşünmemizi istiyor olabilirler ama yemezler. Bu kadar göz önünde olmamalı. Olmasın lütfen.

Parti sahnesinden bölüm bitimine kadar izlediğimiz her sahne çok katiteli çekilmiş, defalarca izledim. Amma’nın dans edişi, eve patenle beraber gelmeleri ve bahçede vakit geçirmeleri… Parti sahnesinde Ashley’nin bağırıp çağırarak ortalığı karıştırmasından sonra sevgilisi John Keene ile partiden çıkarken arkasından “bebek katili” denmesi başta normal gelmişti ama düşününce bunun John Keene’e yönelik söylenmediğini farkettim. Çünkü ölen kızlar zaten bebek değil. Önceki bölümlerde Ashley’nin adının kürtajla geçtiğini hatırlıyorum, “bebek katili” sıfatını bu yüzden almış olabilir. Yani Asley ve John Keene çifti kasabada katil olarak görülüyor.

Gelelim Adora’ya. Alan, Adora için “Zor bir yaşamı oldu, Marian’ın ölümünü hiç atlatamadı.” gibisinden bir şey söylemişti. Amma da partideki VIP odada aynı şeyi Camille için söyledi. İlişkileri kıskanılası(!) olan bu anne kızla ilgili benzer yönler görmek iyi mi kötü mü karar veremedim.

Bu bölümün benim için en büyük olayıysa Adora’nın Alan’dan istediği şey. Görünen şey tabii ki basit ve masum, Camille’in çimlere parketmesini engellemek. Ama benim gördüğüm ve anladığım Camille’in ölmesini istemek. Evet, Adora Alan’dan Camille’i öldürmesini istedi bence. Alan bunu yapmayışını bölümün sonlarında “Sen kızlarla baş etmekte benden daha iyisin.” diyerek açıklamıştı. Son sahnedeyse Adora Camille’e zarar vermek için odasına geldi ama Amma’nın orda olduğunu görünce vazgeçmiş olabilir. Yani Amma, Camille’in hayatını kurtardı teorime göre. O sahnenin sonundaysa Marian’ın hayaletinin Camille’e, “Burası senin için güvenli değil.” demesi tüyler ürperticiydi.

Marian demişken, önceki bölümlerde izlediğimiz flashback sahnelerinden birinde Camille’e, “Ya öldüğünde bir yarın cennete giderken diğer yarın dünyada kalıyorsa, sonrasında neler olduğunu görebilmek için?” diye sormuştu. Bu bölümde son sahnede Marian’ı görünce bu soru çok daha belirgin ve önemli oldu. Dizinin şu bölümden sonra doğaüstü olaylara karışacağını tahmin etmiyorum ama daha önce Marian’ı gördüğümüzde hep Camille’in gözünün önündeydi. Ya rastgele yerlerde ya da aynalarda. Ama bu kez görüş açısında değildi. Bu da şüpheye yol açıyor elbette.

Son olarak her bölümde kesin gördüğümüz Camille’in patronu hakkında bir şeyler söylemek istiyorum. Normalde iş, stresli ve yabancıyken; ev, rahat ve sakinleştirici bir yerdir. Camille içinse bu tam tersi, evde ruh hastası bir anne ve manyak bir kız kardeş varken işini ve patronunu sığınabileceği bir yer olarak görüyor. Çünkü onu önemseyen ve sadece iş için değil, iyiliği için de kontrol eden tek kişi patronu. Bence bu adama her bölüm süre ayrılmasının sebebi bu.

Her bölümde birkaç tane gördüğümüz kelimelerden bu bölümde fazla sayıda var:

  • curls(kıvrım, kıvırcık)
  • petticoat(kombinezon)
  • cupcake(kapkek)
  • babydoll(oyuncak bebek ya da kombinezona benzer bir kadın giysisi), energy(enerji), betrayal(ihanet)
  • cock(penis)
  • lipstick(ruj)
  • kitty(yavru kedi)
  • omen(alamet)
  • harmful(zararlı)
  • Some call it chaos, we call it family. (Bazıları aile der, biz kaos diyoruz.)
  • cherry(kiraz ya da bekaret zarı)
  • dosage(doz, dozaj)
  • dumpling(hamur işi tatlı)
  • bottle(şişe)
  • bodice(korse)

Salih Çiftçi

Önceki Yazı

Sherlock’da Doktor Who Göndermesi Ortaya Çıktı

Sonraki Yazı

2018-2019 Sezonu Dizi Tarihleri